In 1897 begonnen de broers John en Will Keith (W.K.) Kellogg de Sanitas Food Company, een bedrijf dat cornflakes verkocht. Na enige jaren kregen de broers ruzie over het al dan niet toevoegen van suiker aan de cornflakes. Daarom begon W.K. Kellogg in 1906 zijn eigen bedrijf, de Battle Creek Toasted Corn Flake Company, in 1922 omgedoopt tot Kellogg Company. Nog altijd komt ongeveer 40% van de omzet van de verkoop van ontbijtgranen onder diverse merken waarvan "Kellogg’s Cornflakes" internationaal het bekendst is. Het grootste gedeelte van de omzet komt nu uit de verkoop van snacks. In 2012 nam Kellogg’s het merk Pringles over van Procter & Gamble, mede hierdoor groeide het bedrijf uit tot de op een na grootste producent van snacks ter wereld, na PepsiCo.

Voor de omzet van in totaal USD 13,7 miljard is Kellogg erg afhankelijk van de regio Noord Amerika, goed voor 61% van de verkopen. Uit Europa komt 16% van de omzet. De resterende 23% komt uit de opkomende markten en dit aandeel zal in de komende jaren verder toenemen. De groei in de ontwikkelde markten bedraagt in de komende jaren 2-4%, daar  waar voor de opkomende markten een groei van 7-9% per jaar wordt verwacht. Hoewel de premium producten van Kellogg tot 8 keer duurder zijn dan lokaal voedsel wil de meer welvarende consument in de opkomende markten daar graag voor betalen. Ook wil Kellogg door kleinere verpakkingen aan te bieden de premium producten voor meer mensen toegankelijk maken.


Pringles is met een omzet van USD 2,5 miljard wereldwijd het merk dat de grootste bijdrage (18%) levert aan de concernomzet. Dankzij Pringles is de snackdivisie goed voor 46% van de omzet van Kellogg. De divisie ontbijtgranen draagt voor 40% bij aan de omzet. Behalve Kellogg's Cornflakes zijn dit meest merken die wel bekendheid genieten in de VS maar niet daarbuiten. De internationale groei zal dan ook vooral van de divisie snacks moeten komen, hoewel de nog kleine divisie diepvriesproducten in 2020 ook een fraaie omzetstijging van 10% liet zien. Dit was vooral te danken aan de groei van het merk Morningstar Farms, een belangrijke speler op het gebied van plantaardige vleesvervangers. De laatste divisie is die van noedels en overige. Deze boekte vorig jaar een omzetgroei van 8% dankzij een flinke groei in Azië, waar veel noedels gegeten worden.

Kellogg besteedt per jaar ongeveer 7% van de omzet aan productontwikkeling en marketingkosten. Die laatste zijn vooral nodig om de producten op de goede plekken in de schappen in de supermarkt te behouden. Dit laat voldoende financiële ruimte over om de aandeelhouders te belonen. Gemiddeld keert het bedrijf 50 tot 60% van de winst uit als dividend, en gebruikt het ongeveer 15% van de winst om eigen aandelen in te kopen. In 2020 zijn geen aandelen ingekocht in verband met de onzekerheid omtrent corona, maar in de eerste helft van  2021 is daar 30% van de winst voor gebruikt. Voor 2022 wordt er een winstgroei van 5% verwacht, het sectorgemiddelde is 8%. Het dividendrendement van Kellogg bedraagt op basis van de huidige koers 3,6%. Dat is ruim boven het marktgemiddelde van 1,8% en ook boven het sectorgemiddelde van 2,6%. Met een koers/winstverhouding van 15,8 voor 2022 is het aandeel ook flink lager gewaardeerd dan het marktgemiddelde van 18,5 en het gemiddelde van de sector consumptiegoederen van 20,4.